Kempen Klik Adds - SHAWAL MOHAMAD

Tuesday, February 9, 2010

Kempen Klik Adds

Umum saya menganggap semua maklum apa itu adds. ke ade yg tak tahu disini??. Agak janggal jika seorang bloggers tak tahu apa itu adds.

Ok lah. saya kongsi sket apa tu adds. kalo salah tlg betulkan.hehe..Adds biasanya berbentuk iklan atau banner yg diletakkan dalam website/blog dgn tujuan income sampingan..bermakna kita akan dibayar setiap kali org klik pada iklan yg kita paparkan.tak paham??

Ok.sekali lagi saya ulang, tuan punya blog akan dapat bayaran setiap kali pelawat klik pada adds yg terdapat pada blog mereka.setiap kali klik bermakna duit untuk mereka. pernah dgn PPC(pay per click)?? haaa..ini la dia.

Terdapat banyak yg menyediakan perkhidmatan adds ni dan yg popular ialah google adds. tempatan juga ada seperti nuffnang.

Anda pernah dengar program affiliate??terdapat 3 cara anda boleh dapatkan duit melalui program ini.
  1. Pay Per Click(PPC) - di mana anda akan dibayar untuk setiap klik yg anda perolehi
  2. Pay Per Lead (PPL) - anda akan peroleh pendapatan melalui jumlah download di mana anda hanya share link dan pelawat memuat turun melaui website anda.
  3. Pay Per Sale (PPS) - Biasanya anda mempromosikan produk syarikat. Anda akan dibayar mengikut jumlah komisen yg diberikan oleh syarikat.
Saya rasa cukup la pengenalan dengan affiliate. saya bukanlah seorang pakar affiliate untuk menceritakan segala di sini. Nanti tak pasal ada org panggil suh buat bengkel.haha

Berbalik pada tujuan asal entri ni dibuat. Saya hanya nk menyeru rakan2 sekalian rajin2 la tangan klik pada adds rakan2 bloggers yg lain. Dengar mcm desperate, tapi itu la yg sepatutnya kita lakukan antara satu sama lain.

Saling bantu membantu baru la kita dapat hasil.betul tak?? saya percaya semua rakyat malaysia baik2 belaka. so, pesan saya setiap kali anda nampak adds samada nuffnang or apa2 je, terus kliks! kalau google adds tu, anda boleh tinjau2 dulu iklan yg ada. mana tahu memang ada info yg anda perlukan di situ. Jangan pula pandang pun tak nak kt google adds.

Ok lah. teruskan berkempen!.haha

2 comments:

  1. bro.. kalo nuff aku rase takde masalah.. tapi kalau google agak pintar sikit... susah sikit nak mengamal kempem mcm ni kalo guna google adsense... diorang dpt detect dan boleh menyebabkan acc kena block.. kalau google.. biarlah klik naturally.. google pernah email aku pasal ini dan acc google ads aku hampir kena block... :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...