Bercuti di Langkawi - SHAWAL MOHAMAD

Thursday, July 18, 2013

Bercuti di Langkawi

Assalamualaikum...

Fuhh fuhh semput! Tarik nafas jap. Lepas abes bercuti ritu terus bz ngn projek! Nk story pon blom sempat lg. Nasib la sume da terconteng kt travel log. ngee

Ok lah. Cuti2 kali ni boleh dikatakan short trip honeymoon aku ngn puan isteri ke Langkawi. Memang dah plan dari awal tahun pon kitorg nk ke sini. So lastly, tarikh dipilih ialah pd 28 - 30 Jun 2013. Sebenarnya kitorg agak malas + penat nk drive ke sana so dari awal lg memang kitorg da usha tiket murah & alhamdulillah kitorg bernasib baik sbb ada tiket murah pegi langkawi ngn harga RM338 tuk 2 org dari LCCT. Thanks to Air Asia. ^___^

Cuma...yg agak terkilan tu sbb flight kitorg pukul 9.15pm! For sure la sampai sana dah malam & terus tdo kan? dah burn 1hari. sobs Eh, cop! Kitorg ke lcct tu naik bas dari KL Centre tau. So klo korg yg nk g lcct tu tp risau takde sape nk anta, korg pegi je kt port bas tu. Memang bas kt sane selalu ada & setiap 30 minit dorg akan gerak. No worries la babe. Harga tiket bas plk RM8/pax.

Alhamdulillah aku ngn wifey sampai lcct dalam pukul 8.40pm, sket lg gate nk tutup.haha Sampai sana je terus masuk departure hall & tarik nafas dalam2. Dalam hati Tuhan je la tahu takut terlepas flight.





Lebih kurang 10.10pm cmtu kitorg dah selamat landing kt Langkawi. HELLO LANGKAWI!..haha Dalam kepala aku masa tu nk amek kete sewa then terus g mkn je. Lapo beb! Nasib baik la mamat kete sewa tu dah siap sedia menunggu kitorg. Sekali call je terus dia kt depan mata. Oh ye, sepanjang aku kt sini, aku sewa kete viva. Kos kete viva ni RM50/day so total RM100 la sbb aku sewa untuk 2hari. Klo korg berminat boleh la try brother ni sbb aku rasa dia boleh dikategorikan kereta sewa murah di langkawi jgk la. Try call 012 4440109 Encik Sham or korg bleh dropby dia punya blog kt sini [klik].

Haaa..kete dah dapat so apa lagi. Jom check in! Tapi b4 tu jom la mkn dlu. Klo korg nk tau, sepanjang jln ada kedai mkn. Korg pilih je nk mkn yg mana. So korg jgn risau mati kelaparan la ye. hehe Malam tu kitorg singgah kt kedai Mee Udang Sempoi tepi jln otw ke Kuah. Mkanan dorg takde la superb sangat. Macam bese2 je. Dah setel makan, kitorg terus shoot ke tempat singgahsana kitorg.

Kitorg menginap kt Bella Vista Resort kt pekan Kuah. Klo dilihat dari jauh, resort ni lebih kurang mcm castle la tp bila masuk dlm, service dorg macam apa. Aku tak nak ckp lebih la. Better korg review komen kt foursquare. haha 




Sebenarnya aku booked resort ni sbb ada deal murah kt mydeal. Tapi...rupanya indah kabar dari rupa. So lepas ni nk stay kt Pantai Chenang plk. Kesian wifey aku nk merasa mood honeymoon pon tak jadi. Eh, sorry la terlupa nk snap gmba dlm bilik. Bagi aku sume ok la. Bilik cantik, luas. Bilik air pon bersih cuma kdg tu bising sket la even org jln kt luar pon korg bleh dengar.

Ok la ye, nnti aku sambung lagi kt part 2 or maybe part 3. Boss da panggil. daa~

2 comments:

  1. Assalamualaikum En.Shawal

    Maaf ganggu masa En.Shawal. Saya, Nurul Akhmal, pelajar PHD hanya nak minta untuk bantu saya kumpul maklumat / data yang saya perlukan dari En.Shawal.

    Saya perlukan data / maklumat ini untuk peringkat analisis data.

    Survey ini untuk En.Shawal yang dah pernah melawat Cameron Highlands atau Langkawi atau kedua-duanya sekali.
    Survey ini mengambil masa 5-10 minit untuk diselesaikan (bergantung)

    Untuk pertama kali jawab survey ini, En.Shawal boleh jawab soalan-soalan seperti biasa, tetapi jika En.Shawal ingin jawab untuk kali kedua, ketiga dan seterusnya UNTUK TAMBAHKAN MAKLUMAT survey, boleh ikut step yang dah disediakan dalam survey ini (juga dikenali sebagai pengguna kedua "Second User")

    Kalau ada yang tak faham, boleh terus mesej kat sini yer
    Really need all your help..

    Link survey KLIK URL SINI: https://www.surveymonkey.com/s/5Y8Z5FM

    PM saya untuk sebarang permasalahan

    Inshaallah, saya akan bagi hadiah misteri untuk peserta yang bertuah dan terima kasih atas penyertaan semua. Semoga Allah s.w.t membalas jasa En.Shawal
    *Mohon sebarkan kepada kawan-kawan yang lain juga

    *saya dapat info blog/fb dari carian Mr.Google :)

    Terima Kasih

    ReplyDelete
  2. ~Homestay baru renovate betul2 tgh pekan Kuah Langkawi..
    ~3 BILIK FULL AIRCOND , PANTRY , RUANG TAMU
    ~Hanya berada depan haji ismail group so leh jalan kaki jew nk shopping..
    ~Dekat ngan MAYBANK,CIMB BANK,BANK ISLAM,AGRO BANK.
    ~Dekat dgn pasar mlm n downtown
    ~Kedai makan berada di sebelah sahaja.
    ~Semalam rm250..lebih dr semalam trus msej atau kol saya utk hrga istimewa
    ~Dengan PAKEJ MANGROVE yg sngt murah.. Hanya rm180 sahaja !! :)
    ~ana 0134569984
    ~Masih ada kosong utk DIsember nie..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...