Surat Layang Buat Encik Boss - SHAWAL MOHAMAD

Sunday, March 18, 2012

Surat Layang Buat Encik Boss

Salam..

Hihi..gempak tak tajuk n3 aku ni? bese la tgh busan nih. tetiba lak terasa nk smpaikan something tuk boss 'tersayang' aku ni. sumpah ni n3 mengumpat. klo korang tak nak terlibat baik korang blah skg. jgn ckp aku tak nasihat plk ye. =)
# Tolong jangan tamak boleh tak?

Pantang org offer pojek je terus nk smbar. tapi tak sedar kekuatan company tu cmne. korang bayangkan la cmpany tu just ada 3 developer nk develop mcm2 dalam masa yg sangat singkat. gilo org tua ni..
# Tolong jangan kedekut
Ni penyakit utama dia. dari dulu lg sangat berkira dari segi nk naikkan gaji pekerja, nk bg benefit, nk bg bonus n macam2 la. skg ni company bru je dpt payment juta2.tapi still tak nak hire pkerja ramai. invest la sket tuk train new worker. pfftt
# Pandai2 la amek hati staff ye
Boss sgt takut klo staff die nk benti. apa taknya. dia bukannya ada ramai staff lain. klo sorg benti, sapa nk cover kje yg org tu dah develop?haha geli hati aku. sape suh tak nk hire ramai2 ooii..nk cebur bidang it ni memang tu la cabarannya. company lain bnyk lg nk byr tinggi2 klo ko tak mampu.
# Lebihkan motivasi please
Membebel tak selesaikan masalah. meeting yg efision korg tau tak cmne?diskus poblem,then capai solution. no point la klo meeting lama2 tp point die sbb nk lepas geram, marah,membebel smpai takde pnyelesaian. pastu keje nk suh siap. kemon la. dah leter smpai mgrib tak kan nk suh kami smbung keje smpai mlm kot.klo ade claim ot takpe la jgk.
# tak goyang la ngn kontrak lu
Korg tau tak, skg ni company dah develop ios.ala apps yg ade dlm iphone/ipad tu. so dlu awal2 lg aku dah warning bos.aku ckp org yg reti ios ni market tinggi. company luar bnyk nk bayar gaji tinggi2. so korang tau apa bos buat. dia paksa kitorg pkai iphone n bayar guna duit company dlu. then bulan2 tolak dari gaji sket2. spnjang kontrak tu staff tak bleh benti kje. pfft! tu kontrak leh pkai ke ha? g court pon tak lepas..kih3
 # berubah la..
Aku sbenarnya dah 2kali kena tahan dari benti kje. yg lepas aku leh consider la sbb aku nk blaja ios tu dlu smpai pandai n kesian jgk kt bos aku ni nk cari developer baru. tapi smpai bila kan kita nk kesian kt dia walhal dia pon tak kesian kt kte. aku ada ckp dlu klo kali ke 3 aku anta surat resign, then tak yah la nk pujuk dah. tu muktamad.

Aku rasa bos ni tak belaja dari yg lepas2. dia selalu tnye apa yg tak puas hati pasal company n aku dah story sume kt dia. tp nmpaknya takde tindakan pon. lantak dia la. jgn ckp aku tak penah remind dia plk.

Sekian.. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...