Merapu... - SHAWAL MOHAMAD

Tuesday, February 19, 2013

Merapu...

Urrghhh
Kebelakangan ni duk asek pikir pasal rumah je
Nk beli rumah
Nk sewa rumah
Nk jual rumah
eh! haha
Ade rumah dekat, mahal plk
Dah jumpa murah, jauh plk
Rumah rumah rumah...
Tp duit takde cmne???
Haish!

So skg duk terpikir lak nk tambahkan kewangan
Betul la kata org
Banyak mana pon gaji kita
Kita tak kan pernah nk rasa cukup
Bukannya tak bersyukur
Tapi...

Korg bayang la
Gaji ribu riban pon klo da duk kt KL ni ape la sangat
Tolak sewa umah, bil api air, car loan, personal loan, credit card lg
haa so da tinggal bpe?
tak campur ngn minyak, makan minum berak lg

Tu la kannn
Setiap org ade pintu rezeki masing2 & telah tertulis
Apa yg penting
Aku kena la terus berusaha kan?
hehe

Ape yg penting
Target aku skg kje dlu smpai jumpa kje tetap
Then baru la decide mna akan jd kg aku nnt
Kang da ade rumah tetiba dpt kje jauh plk camne
haaa
so tungguuuuu
=)

Ya Allah, ampunkan aku
Aku bersyukur dgn setiap pemberianMu
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui
Maha Bijaksana atas segala makhlukMu...

2 comments:

  1. same lah bob..tgk org bli rumah rasa mcm aku pon nk gakk...tapi dot pesan kt diri, takpe time kita nk bli nt insyaAllah ade rezeki lain, projek rumah lain, yg murah jugak mcm kwn kita tu beli.hehe.yg pnting dah ade tpt kje stabil, baru sesuai nk cri kat mane kita nk bermastautin.ehhe

    ReplyDelete
  2. hehehe..betul2..skg pon nga bnyak pojek rumah baru buat.panass je tgk..sabar je la dlu.sobs

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...