Beraya di Rumah Mertua - SHAWAL MOHAMAD

Friday, August 16, 2013

Beraya di Rumah Mertua

Selamat Hari Rayaaaa!!!

Sekejap je kan dah masuk 9 syawal. pose 6 pon blom start lg tup tup dah abes raya. haha tapi tak pe sempat lagi ni. jgn banyak mkn semut dah la nnt lupaaaa. hehe

Tahun ni tahun special tuk aku sbb tahun ni dah ada peneman pegi beraya sane sini. tahun ni jgk tahun 1st aku beraya kt umah mertua. feel camne??? haha selalu kan kita raya kt umah sendiri ngn parents sndiri ni tetiba kt umah mak mertua plk. rasa lain tu mesti la ada. tapiii heyyy! umah mertua pon parents aku jgk. sayang ibu ayah! ngee

Raya kali aku ada bnyak gamba nk bagi korang hadap. hamek kau! tapi malas la nk upload sume. muahaha lepas je solat raya terus beratur depan kamera. sesi bermaafan sesama kita. :)

abang maafkan sayang.. hehe ;)

kenalkannn...ni la family aku kt johor. comel tak kami sume. bukan main lama lagi bergamba ni. zul ngn ibu je baju lari tema. haha yang kt depan tu along, hubby dia ngn anak kenit dia 2 org yg tak reti nk duduk diam. hehe yang sebelah aku tu plk azim adik no 3 n hujung tu zul adik bongsu.

1st raya ni kitorg pegi beraya kampung belah ayah dlu kt koris. korang nk tau takkk, sepanjang raya tu kan, menu yg aku jumpa burasak ngn asam pedas. fuhhh memang pedas perut aku ni. korang kenal tak burasak tu apa? haa pegi gugel. burasak ni makanan org bugis. klo tak de burasak memang tak complete la raya. haha naik satu umah ada burasak, naik satu lagi pon burasakkk. sampai aku dah tebar flag putih dah tak larat mkn.

umah pak ngah..
posing dlu kt benut..
2nd day raya turn kampung belah ibu plk kt pagoh. dah tak de burasak dah rini. yg ada lontong, mee goreng, bihun goreng ngn kuih raya. sampai ke labis kitorg pegi beraya ptg tu. hamek kau. haha

meriah betul raya bila ada ramai ahli family bersama kan? sok2 bila dah tua mcm ni la gamaknya anak cucu aku blk beraya. haha

big family belah ibu.. :)
Malam tu kitorg ada bbq kt koris tapi aku ngn wife pegi lambat sket sbb masing2 da penat. yela blk dari labis ptg tu dah kul 8 mlm bru smpai umah. duk telentang dlu bila agak2 ikan sume dah bakar kitorg pegi la makan. sampai2 je sana memang betul terus dibagi makanan. haha

murtabak ada.. roti canai pon ada.. hehe
ayah yg bz.. ngee
ikan bakar berlada..
makan..makan.. hehe
3rd raya kitorg dah takde pegi mana. duk umah tunggu org dtg beraya. hajat nk pegi jgk beraya umah kwn n sedara tp tuan umah plk tak de. so packing2 brg n siap2 balik ganu la plk. hehe

heyyy kena la balik ganu ok. aku dah rindu sama mama n papa aku ni. ptg tu kitorg gerak kul 5ptg n sampai ganu kul 1pagi. 8 jam jgk la kan. adehhh pasni book flight je la blk beraya.  sengal abes segala sendi2 ni. haha

pic raya kt ganu takde. sorry la ye sbb masing2 dah basuh baju raya. next year la aku taruk gamba beraya belah ganu plk. :)


sekali lagi aku nk ucapppp...selamat hari raya aidilfitri maaf zahir batin semua. halalkan segala salah silap makan minum ye. kosongggg kosongggg. nnti jemput la dtg beraya umah kitorg. ngee

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...