Baby brown buat perangai - SHAWAL MOHAMAD

Thursday, July 3, 2014

Baby brown buat perangai

alahai time pose ni la ko nak buat perangai ye. boleh plk tetiba enjin kete kesayangan aku ni tak nak hidup. majuk sbb aku nk angkat duke 200 kah? hahaha *berangan je lebih

wish list..haha
ni ha, cite pagi td. fresh lagi aku bg kt ko. selalu ngadap cite basi je kan. time pergi keje tadi, ngam2 lepas isi minyak kt shell kete aku tak leh nak start. bateri kong! sket je lagi nak sampai ofis. tapi ok jgk la dia nak buat perangai kt shell camtu. pandai dia pilih tempat. haha buatnya klo tetiba mati kt tengah jln. tak ke naye kena maki ngn org lain. nak kena tolak tepi lg satu hal.

then awin try la mintak tlg kawan ofis dia. tp last2 tak jd dtg sbb tak tau jln nk ke shell after tol nkve tu. aku sndiri pon tak tau jln cmne nk ke situ klo dari arah kelana jaya. tp sbenarnya boleh je lalu ikut dalam building glomac tu. tp tak pe lah. sume dah selamat. hehe

tapiiiii...disebabkan kete buat hal ni la aku bleh tau bpe point bonuslink card aku tu. tuk pertama kalinya aku redeem bonuslink sbb jumper. korang klo takde jumper dlm kete jgn risau ye sbb korang bleh redeem jumper guna bonuslink korang je. tapi nak kena ada 2800 point la untuk jumper ni. balance point aku tinggal 6ribu lebih je. sobs sket kan? haha

satu hal jgk bila kita nak mintak tolong ngan orang ni. bukan main payah lagi. betul la org kata, orang kita jgk yg suka menolong. means org melayu. klo tak caye tengok la time ade excident, sume yg benti tu orang kita. orang cina india mne?bukan nak racist ok. haha dorang sibuk cari rezeki kot. =D sama la ngn hal aku td. agak kurang bernasib baik sbb yg benti isi minyak td majoriti cina ngan india je. bila pegi tanya memang dorang ckp tak reti, no time. pastu laju2 start kete blah. mamat melayu plk rmai naik moto je. ade sorang brother ni dah beriya nak tlg tapi dia naik bmw. so bateri dia ade cover lain. dah tak boleh kt situ. mujur la ada mamat naik kancil ni sudi nak tlg jumper. try start 2-3 kali Alhamdulillah hidup. tenkiu ye bro! jasamu dikenang!

terus kitorg pecut pegi honda centre kt glenmarie shah alam. sambil tu call blk org towing ckp tak yah dtg kete dah bleh jalan. cancel towing. org towing dah otw sbb kitorg call insurance punya orang suh datang tolong. hehe

yang aku peliknya kete aku ni baru je setahun lebih tapi bateri dah kong.kitorang tunggu lampu check enjin padam dlu kot tiap kali nak start kete. alahai nasib la ko tak buat hal time otw balik raya nanti.

ok lah. nak sambung keje dah. hari ni half day bini lain plk yg sakit. haha

** pening takde idea nak buka masak apa hari ni...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...