Dad to be!.. - SHAWAL MOHAMAD

Tuesday, July 1, 2014

Dad to be!..

Selalu ibu2 je yg suka post pasal ni kan? ah lantak la. aku pon nk story jgk. biarlah cite da agak basi pon. baru je ada kelapangan.haha

Aku ingat lagi 11 mei 2014 ahad. pagi tu spatutnya kitorg pegi jog kt taman layang-layang kepong n anta skali oat choco yg kawan order tp tak jadi sbb awin demam. dah 2 minggu jgk la awin tu demam. selalu gastrik muntah2 n tak leh mkn pape. sekali tu dia pegi klinik nk amek mc smpai pitam. alahai

tengahari tu dia dah tak tahan sangat. sakit perut dah mencucuk sangat2 katanya so aku pon siap2 la bawak pegi hospital sg buloh. pegi klinik ni paham2 la. check sket2 pastu bg ubat.

kt spital ni yg jd lamanya bkn sbb org ramai, tapi sbb awin tak leh nk kencing. doc mintak nk buat urine test la kan tapi dia tak bleh jgk nk kencing. dah abes sbtol air mineral aku pegi beli air kotak plk. akhirnya dapat la even sket.haha yg bagusnya skarang ni bila nk g hospital, awin memang akan mnum siap2 air kt umah. prepare awal2 katanya. haha

aku tak folo masuk sbb doc tak bagi. bila kuar je aku nampak muka dia blur. aku pon tanya la kan. kenapa ni?..pastu awin tunjuk upt tu. siap doc masukkan dlm plastik suh tunjuk kt husband. awin ckp dia pregnant.bila aku dengar je aku dah tak leh nk respond pape.speechless! blurrrr jap. btol ke ni. mimpi ke ni? aku siap tanya awin lagi, btol ke ni? subhanallah allahurabbiii..

upt yg doc bagi
yela kan kitorg memang tak terpikir pon ke arah tu. biar pon hati tu sentiasa mengharap. tapi tiba2 Allah nk kasi. mcm tak percaya. makan masa jgk la nk percaya berita yg tersangat gembira ni.besarnya nikmat ujian Mu ya Allah. memang terasa manisnya penantian kami selama ni.

aku ckp kt awin, "tak pe lah. nanti kita pegi klinik scan ye..". kitorg tak pergi terus hari tu sbb awin pon dah tak larat nk kemana2.balik tu kitorg singgah guardian dkt ngn umah beli upt. bukan 1 tapi 2. punyalah nk check kot2 doc td ade buat silap. beli yg murah 1, then 1 lg upt Clear Blue.ptg tu jgk awin check guna upt yg murah.haha yg clear blue dia test esok pagi. sah! result clear blue tu pon dah buat kitorg happy. ^__^

hehehe..usia mencecah 5 minggu
cuti wesak 13 mei, selasa tu baru kitorg pegi ke putra medical central kt bukit rahman putra. awal2 pagi lagi dah terpacak kt sana. aku bleh nampak menyala2 sinar happy kt muka wife tercinta aku ni. saat scan perut awin and tgk baby dah ada kt dlm tu, fuhhh gembiranya tak terkata.

hye baby abi ngan umi..;)
mungkin aku tak rasa seperit yg awin rasa. yelah pompuan ni akan lebih terasa bila sume org asek tanya je dah ade isi belum. dah ade anak belum. senyum je la yg mampu stiap kali org tnya cmtu. dah lali. bnyak kali dia mengadu kt aku betapa jelesnya setiap kali dgr cite kawan2 dia yg pregnant. Alhamdulillah kali ni rezeki kami plk.

klo nk ckp pasal ubat or pape ikhtiar memang kami ada usahakan. tapi aku tak berani jamin mne satu yg berkesan. kitorg pernah amek susu kambing dgn madu,kurma, mnum air rebusan buah zuriat, pegi berurut, mkn segala mcm ubat termasuklah ephyra dan shaklee. cuma blom jumpa doc je lg sbb memikirkan baru masuk tahun ke 2 perkahwinan kami.

kepada mereka yg masih berusaha tu ingatlah, Allah maha berkuasa. jgn pernah putus asa. sentiasa la meminta dengan Nya sbb Dia suka melihat hamba dekat dgn Nya. mungkin belum tiba masanya.

Alhamdulillah hari ni dah masuk minggu ke 13 usia kandungan baby kami. moga semuanya selamat hendaknya. aminnn

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...