Lagi Perihal Dari Kampus - SHAWAL MOHAMAD

Wednesday, July 28, 2010

Lagi Perihal Dari Kampus

Sedang aku menyusuri anak tangga KAB menuju ke Pusanika petang td, aku tiba2 terpikir skjap. Aku menoleh ke depan, belakang, tepi, kiri dan kanan. Aku dongak ke langit. Aku tengok matahari elok je menyorok di sebalik awan. Hari pun redup. Tapi kenapa minah kt depan aku ni berpayung??

Dalam hati aku berkata mungkin minah ni saja nk tayang payung baru kot. Ke dia ni masih belum biasa dengan iklim kt Malaysia?? Bukan main lg minah ni kontrol ayu. Kalau amoi kulit putih takpe la jgk. Ni minaci kulit hitam daa..haiya..

Aku teruskan perjalanan ke pusanika. Lepas beli apa yg patut, aku pun bersiar2 sekejap. Sekali lagi aku nmpak minah. Tapi ni minah lain plk. Pakaian bkn main lagi. Nasib baik kulit putih. Tak taw la cina Malaysia or Korea. Kalau kt tempat depa taw plk pakai tebal2*mestilah kena tebal iklim sejuk..mau mati ka??. Sampai je kt Malaysia ni terus bukak sana cni.

Pandangan aku sekali lagi terpaku. Kagum pun ada. Kenapa la agaknya org ska berpayung?? Panas sangat ke iklim Malaysia sekarang?? Yang peliknya org negro pon pandai guna payung. OMG!!

Aku malas nk hirau sangat sebab aku tahu macam2 mende pelik dlm dunia ni. Mende yg mustahil pun boleh jd tak mustahil.

Sekian.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...