Wanita dan Tudung - SHAWAL MOHAMAD

Friday, July 16, 2010

Wanita dan Tudung


Salam semua...

Sinonim skg kte tgk ramai pompuan ske menayangkan aurat mereka terutama rambut mereka. Sedangkan rakan2 mereka ade je yg bertudung. Ini yg membuatkan aku terfikir knape jd mcm tu. Aku pernah nampak sorg minah ni ckup berpakaian sopan. Tudung tak de singkat sangat. Tapi geng die sorg free hair. Pe kes tu??

Kita tgk kebanyakan isteri pemimpin kte hari ni pon tak mengikut perintah Allah. kenapa yer?? aku terpikir lg. Kepada siapa kte patut salahkan?? tugas siapa sebenarnya yg perlu bertegas supaya mereka menutup aurat mereka??

Setelah penat berpikir. Mungkin ini lah jawapannya. Aku berasal dari kg dan aku tahu gaya org kg mcm mne. Pompuan kg besenya tak bertudung sejak kecik dan mereka ske bermain kt laman umah. Sehinggakan nk ke kdai pon mereka free hair je. Tapi perkara ni normal di kg kerana mereka menganggap semuanya sedara mara terdekat.

Itu perihal di kg aku. Kg org lain aku tak thu la cmne plk. Anak gadis ni hanya berpakaian cantik+bertudung hanya ketika ade kenduri or nk kuor pegi bandor.

Kesimpulan yg dapat aku buat, klo anak gadis bebas free hair di kg, pkai short sleeve ke sana sini, dah tentu la anak bandar juga begitu. Kerana mereka rasa itu adalah tmpat mereka. Tempat asal mereka. Mereka dah terbiasa tak bertudung dan merasa malas tuk memakainya.

Jd siapa yg silap kt cni?? Aku harap jika anda ade anak, didik dari kecik supaya mereka menjaga aurat mereka. Meski pun hanya mahu pegi menyidai kain.

ape pandang??meh la join skali..


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...