Ohh..Kepenatan.. - SHAWAL MOHAMAD

Thursday, July 29, 2010

Ohh..Kepenatan..



Hari ni aku berpeluang melihat satu lagi permandangan indah. Apa agaknya yer?? haha Hari ni aku terdampar kt tengah2 ruang legar pusanika. Terbaring kaku atas katil penderma darah. Belum pernah lg aku berpeluang berbaring kt situ. Baru aku tahu betapa seronoknya sambil melihat bumbung pusanika.haha *giler ke ape??

Hari ni aku penat. Kenapa?? Seawal pagi aku ke kelas(8-10), singgah di up then taip2 nama bdk (nak anta kt jppel) , geledah logi sbb nk cari buku merah (derma darah). Seb bek jumpa.

Dengan bangganya aku pon pegi la ikut sama golongan2 mereka yg baik hati nk menderma. Dah setel sume roadblock, maka aku dgn jayanya dapat hadiah aku, berbaring di katil pilihan hati.

Kemudian datang la nurse. Muda. Sabah. Aku pun ckp sabah la dgn die. Ok bah. Ingat aku nda reti ckp sabah ka??haha Dia pon godek2 cari urat darah aku. Pak!! Dia cocok. Kemudian dia ckp darah slow. Dia godek2 jarum then dia panggil nurse yg lg otai. Fuhh..ngeri tak??

Nurse sorg ag pun dtg. Lepas usha2 dia kata nk try tgn lg sbelah. *boleh men try2 gk ke??haiyoOo.. Aku pun dgn machonya setuju je. Seb bek la tgn kiri aku ni mencurah2 darah seperti coklat mencurah ke ladang gandum. Klo tak, tak taw la pasni depa sume nk cocok tang mne lak.

Bila dah setel, aku pun trun ke bilik up, kemas barang2 then blk blik. Satu lg cabaran sbb kena daki tangga KAB tuk sampai ke bilik. Ooh..cabaran.

Fuhh..Nak putus nafas aku. Sampai bilik terus terkam tilam. Berpeluh2..Penat..Maybe sbb da lama aku tak bersukan kot. Tu la.sape tah yg gatal tgn pegi curik kasut sport aku. haish

sudahkah anda menderma?? 1Drop 1Hope 1Smile..=)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...