A.D.A.M - SHAWAL MOHAMAD

Monday, August 23, 2010

A.D.A.M

Salam...

Dah lama rasanya tak meng-update-kan blog aku ni. Ok lah. Juz nk gtaw aku da abes bce novel ADAM | Aku Darah Anak Malaysia. Sebenarnya kemarin lagi dah abes bce. heh

Setelah sekian lama aku tak meng-involve-kan diri aku dgn dunia novel ni, ntah kenapa tibe2 rasa nk terbaca lak. haha *dulu time skola rendah je bce novel..hek3

Tetibe rasa kagum lak dgn pengiat seni tanah air or tak kesah la kt mne2. Macam mne ek dorang ade imaginasi yg begitu kuat?? Sampaikan dunia ni dalam kepala mereka je sume. Mereka boleh mengawal semua percaturan watak. Waaa..dasyat..dayat.. Subhanallah

Sedikit info pasal ADAM ek. Novel ni bagi aku sangat menarik. Novel Thriller tentang survival seorang anak MELAYU, Hilman. Seorang polis dan juga sharpshooter. Isteri dia meninggal ketika melahirkan anak tunggal mereka, Jeslina. Sejak tu Hilman dipisahkan dari Jeslina oleh ayah mertuanya Datuk Harun.

Setelah 19 thn terpisah, Hilman bertemu semula dgn Jeslina di New York. Tak sempat nak happy lama, Hilman dan Jeslina terlibat dgn kemalangan dan Hilman dituduh memandu dlm keadaan mabuk. Nak dijadikan story lebih menarik, Hilman melarikan diri dari polis US dan memulakan siasatannya sendiri. Hidup seperti pelarian yg akhirnya membawa dia ke White House!

Cukup la pasal info tu ek. Nak pinjam meh dtg bilik. haha sesape yg dah bce bagusla yer. Banyakkan membaca cite2 gni. Sekurangnya menambahkan kecintaan kita pada Malaysia. Hujan emas di negera orang, hujan batu di negera sendiri. Tapi lebih baik lagi di negera sendiri.

Ok lah. Nak solat n ngaji. Bulan pose ni bulan mulia. Banyakkan beramal. Semoga amalan kita sentiasa diterima olehnya. Aminn...

p/s: Aku try nk scan cover depan novel ni tp tak dapat. samada aku yg tak reti or buku ni yg tebal sangat.hik3

3 comments:

  1. hazu: bkn xmo google, tp gambo tu xsama ngn cover hok aku beli

    lalat: Alhamdulillah da abes..:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...