All About Chemistry - SHAWAL MOHAMAD

Thursday, August 5, 2010

All About Chemistry

Tahukah anda apa itu chemistry?? Not the study one la (kimia). I know u all clever than me. Chemistry yg aku maksudkan ni more on our instinct yg biasanya ada kaitan dengan kita. Sometimes kita boleh merasai sesuatu padahal mende alah tu tak terjadi depan kita pun.

Anda paham apa yg cuba aku perkatakan ni?? Bagus. Chemistry or boleh jgk dipanggil sense ni sangat menarik untuk kita kaji dengan lebih mendalam even da ada pun yg kaji tentang perkara ni. Selalunya kita boleh merasai sesuatu apabila ia ada kaitan dgn diri kita. Tak percaya?? Teruskan membaca.

Antara perkara biasa or normal yg kita secara perasan @ tak, kita boleh meramal apa yg ada dalam minda rakan kita. Kita boleh meneka apa warna yg sedang bermain dlm kepala beliau malah boleh menyanyikan lagu yg die ingin nyanyikan walaupun rakan anda belum lagi mengeluarkan suara beliau. Pelik kan?? tentu anda pernah mengalaminya sebab saya juga begitu.

Kenapa kita akan rasa tak sedap hati bila sesuatu perkara akan terjadi?? Contohnya kita terasa motosikal kita tak selamat. Bila pegi tgk memang dah hilang. Apakah jenis chemistry yg telah meresap ke kepala kita sampai kita boleh detect sesuatu perkara walaupun kita belum tahu akan kesahihannya.

Begitu juga jika ada sedara kita yg dalam kesusahan. Kekadang mesti kita akan terbayangkan mereka seolah2 tak cukup makan. Itu ok lagi. Kalau yg terlibat dengan kemalangan??

Begitu hebatnya ciptaan Allah untuk kita kaji bersama. Semoga apa yg kita alami akan menambahkan lagi keimanan kita pada sang Pencipta kita yg agung.

Sekian

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...