Mereka Kian Berani - SHAWAL MOHAMAD

Tuesday, October 12, 2010

Mereka Kian Berani

Sapekah 'mereka'??
bukan penjenayah ye
tapi golongan wanita
ye, golongan hawa
kenapa aku berkata begitu??
tgk la keliling anda
siapa yg menguasai sektor kerajaan
siapa yg ramai di ipt
siapa yg lebih berjaya
tapi tu yg positif
bagusla
yg aku nk cite ni
mereka lg berani dari lelaki
berani cmne??
pakaian mereka
perangai mereka
pergaulan mereka
semalam aku pegi jog
memang cuci abes mata aku
dgn pompuan yg pkai xckup benang
ade plak yg dgn slamber
dtg buat sit up sbelah aku
haish~
dah hilang sifat kepompuanan kot
aku plk yg jd segan dgn mereka
ni tak cite lg pasal kt busten
cmne mereka mengasak laki2
berebut nk naik bas
boleh kalah dibuatnya
memang berani
mungkin ni la gaya akhir zaman
kpd pompuan di luar sane
silalah kembali menjadi wanita
yg kaya dgn sifat ketimuran
lemah lembut
menjaga kehormatan diri
Ya Allah, Engkau peliharakanlah keimananku...

2 comments:

  1. memang la tak semua gtu..tp nk jumpa yg tak sume tu la agak payah skg nih..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...